nanena

Az ego az igazságnak a vélemény által módosított változatában él

nanena

kép címe

Linkblog

Iratkozz fel nanena feedjére

Microblogom

Látogatók

Friss topikok

  • zhal: Nem vagy egyedül... :) Nem erőszakosságból, csak ugye mindenkinek bejön valami, nekem ez: michae... (2010.01.18. 12:05) Nyomot hagyni
  • micupeace (törölt): szia:)most találtam rá a blogodra, beleolvasgattam, és sokszor szinte mintha a saját gondolataimat... (2009.07.19. 18:16) Kedves Papírkönyv (technológiai szakítólevél)
  • Évikati: Igazat adok neked, de én egy kicsit derűlátóbb vagyok. Azt gondolom, hogy már nem kell sokáig várn... (2009.05.31. 20:24) Elégedetlenség
  • huhaha: Mimickét imádjuk!!! (2009.05.13. 08:25) Mi az ember?
  • huhaha: Azt hiszem, sokan vagyunk így, hogy napról napra egyre több mindent veszítünk el... (2009.05.13. 08:23) Lebegés

nanena a Propelleren

Nincs megjeleníthető elem

HírTV vs. Házasság

2009.02.18. 14:47 :: nanena

Mostanában elég sokat nézem a HírTV-t. Na nem azért, mintha ez a csatorna lenne a legjobb, de nincs tévém és így a neten nézem az elérhető programokat. Jelen pillanatban a nézhetők közül csak az ATV-t és a HírTV-t tudom elérni, s mivel előbbi egyre rosszabb, marad az utóbbi.

Szóval rákattintok a Winamp-on a tévére, s látom négyen ülnek az asztalnál és szokás szerint beszélgetnek. A nevüket nem tudom, de mindenről van véleményük, mindent tudnak, s megfellebezhetetlen erkölcsi útmutatásokat adnak általában nekünk nézőknek. Ja igen, ez a Civil Kaszinó. Pesthy Lászlót ismertem fel egyedül, a többbiek neve is megjelent, de gyorsan felejthetőek.

A hét aktuális eseményeiről osztották az észt, amikor a műsorvezető szóba hozza a Valentin napot. Persze mind elítéli, a magyar tradícióktól teljesen eltér, csak a kereskedők csinálnak belőle ünnepet, vagyis a szokásos szlogenek hangzottak el. S ekkor szóba került a Házasság Hete eseménysorozat, amely a Deák téri templomban került lezárásra a múlt hét végén. Az asztalra került kérdés az volt, hogy a Valentin napot vagy a Házasság Hetét ünnepelték meg. És ekkor kiderült, hogy náluk is csak szavakban nyilvánul meg a tradíciótisztelet, a házasság mint intézmény megbecsülése. Mert kénytelenek voltak elárulni, hogy négyük közül hárman kapcsolatban élnek, nem házasságban. Viszont virágot mindegyik vitt február 14-én a kedvesének. Ők ezt a tényt viccel ütötték el, valójában elég szomorú volt az eset. Ne nem azért, mintha mindenkinek templomba kellene járnia és csak házasságban élnie. De nem szabad vizet prédikálni és bort inni. Főleg azoknak, akik még ki is akarnak bennünket erről oktatni.

Én nem vagyok vallásos, a házasság értékeiről sem szoktam senkivel beszélgetni. De múlt szombaton elmentem a templomba, hogy a lelkipásztor megáldja házasságunkat. Egyszerűen fontosnak éreztem. Sajnos csak hét házaspár volt jelen.

Szétnéztem a templomban, de azokat az embereket, akik megpróbálják nekünk újságcikkeken, tévéműsorokon keresztül hangsúlyozni ezen intézmény fontosságát, na ezek közül senkit nem láttam.

9 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://nanena.blog.hu/api/trackback/id/tr47950808

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Gulyásdemokrácia 2009.02.19. 15:17:34

Kivel smárol szombaton a konzervatív lány?Rögtön nevezzük is nevén a jelenséget: álszentség. Miután ilyen remek nevet találtunk neki, nézzünk egy többször megesett, konkrét tapasztalaton alapuló példát, ami persze nem igaz mindenkire, de a lényegét nézve…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2009.02.18. 21:22:48

nem akarom ezt a témát ideológiák felé elvinni, de nyilván mindannyian ismerünk olyan hangos, magukat politikailag konzervatívnak valló embereket, például lányokat, akik aztán hétvégén a bulihely közepén vadul csókolnak más lányokat. ezzel szerintem semmi baj nincsen, csak éppen a kedd délutáni ideológiájukba sehogy nem fér bele a szombat estéjük.

ugyanígy a magát liberális felfogásúnak valló hvg-ben egyszercsak egy csurkapistabácsit meghazudtoló kisegyház-gyalázó cikk. persze közben meg nagyon liberálisak.

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2009.02.19. 01:07:16

beírtam ide egy viszonylag hosszú kommentet, erre eltűnt :S a lényeg: igazad van :)

nanena · http://nanena.blog.hu 2009.02.19. 08:53:39

@tsabeeka: Én először mosolyogtam az eseten, utána döbbentem meg. A legrosszabb, hogy ezek az emberek feljogosítva érzik magukat arra, hogy nekünk prédikáljanak. Ha pénzért csinálják, akkor részükről még érthető is. A szerkesztők azonban hitelesebb embereket is meghívhatnának a műsorba. Bár lehet, hogy a választék nem olyan nagy. Én meg nem ülnék be.:)

nanena · http://nanena.blog.hu 2009.02.19. 08:55:50

@tsabeeka: Én rontottam el, mert a moderálás volt bejelölve. Most azt a rubrikát jelöltem be, hogy nincs előzetes moderálás. Szerencsére én még nem találkoztam gyalázkodókkal. Azt láttam, hogy te már igen.

NetSzemle - Hiteles személyes tapasztalatok 2009.02.19. 11:19:42

Remek a cikked, gratulálok! Refertáltam a NetSzemle.hu fő oldalán!

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2009.02.19. 13:32:44

@nanena: én rontottam el, m nem olvastam el, h előzetes moderálás, bocs :)

A Rendíthetetlen Ólomkatona 2009.02.19. 13:44:40

@tsabeeka:

Az általad hozott első példa nem tudom mennyire tipikus, de a libsik valóban könnyedén kiesnek a szerepükből. Egyértelműen ők a legvéresszájúbb véleménydiktátorok.
süti beállítások módosítása