nanena

Az ego az igazságnak a vélemény által módosított változatában él

nanena

kép címe

Linkblog

Iratkozz fel nanena feedjére

Microblogom

Látogatók

Friss topikok

  • zhal: Nem vagy egyedül... :) Nem erőszakosságból, csak ugye mindenkinek bejön valami, nekem ez: michae... (2010.01.18. 12:05) Nyomot hagyni
  • micupeace (törölt): szia:)most találtam rá a blogodra, beleolvasgattam, és sokszor szinte mintha a saját gondolataimat... (2009.07.19. 18:16) Kedves Papírkönyv (technológiai szakítólevél)
  • Évikati: Igazat adok neked, de én egy kicsit derűlátóbb vagyok. Azt gondolom, hogy már nem kell sokáig várn... (2009.05.31. 20:24) Elégedetlenség
  • huhaha: Mimickét imádjuk!!! (2009.05.13. 08:25) Mi az ember?
  • huhaha: Azt hiszem, sokan vagyunk így, hogy napról napra egyre több mindent veszítünk el... (2009.05.13. 08:23) Lebegés

nanena a Propelleren

Nincs megjeleníthető elem

Hogyan olvasok e-könyveket?

2009.02.17. 16:38 :: nanena

Mindig nagyon szerettem olvasni. Gyerekkoromban amolyan mindenevő voltam. Amikor az egyik könyvtárból kiolvastam az összes könyvet, gyorsan beiratkoztam egy másikba. Persze az évek során a házi könyvtár is gyarapodott. A költözések során ez elég nagy problémát okozott. Külön teherautó kellett a sok könyvnek. Legutóbb egy nagyon kis lakásba költöztem, s jött a dilemma, melyik regényt vigyem magammal, s melyikről mondjak le. Szerencsémre éppen ebben az időpontban lettek igazán népszerűek az e-könyvek, amelyek egyszerűen megoldották a problémát. Egy könyvet sem hoztam magammal, az SD kártyám azonban csak telik a sok jobbnál jobb regénnyel. Az elmúlt két évben kialakítottam egy rendszert magamnak, amellyel biztosítom, hogy a legújabb könyveket mindig megtaláljam. Sokat gondolkoztam, hogy vegyek egy e-book olvasót, meg is néztem az Amazon Kindle-t, a Sony Reader-t, a Koobe-t, de egyrészt elriasztott az ár, másrészt fontos volt nekem, hogy a képernyő meg legyen világítva. Ezért a legjobb megoldásnak az Asus A696 PDA használatát találtam. A PDA-ra azért esett a választásom, mert bármilyen testhelyzetben kényelmesen lehet olvasni, s még éjszaka is úgy, hogy a páromat sem zavarom a lámpával. Meg persze az olvasáson túl lehet játszani, filmet nézni, zenét, rádiót, hangoskönyvet hallgatni, navigálni, böngészni, képregényeket nézni és persze jól ki lehet használni a szövegszerkesztőt, táblázatkezelőt. Tehát ez lett az én kis szórakoztató központom. Egy lakatlan szigetre ez lenne az a tárgy, amit biztosan magammal vinnék. Egy napelemes akkumulátorral együtt. 

Na de vissza a könyvekhez. Sokan a Mobipocket Reader programot használják, de nekem a Microsoft Reader jött be igazán, amellyel .lit formátumú elektronikus könyveket olvashatunk a PDA-n. A program ingyenesen letölthető a http://www.microsoft.com/Reader/ oldalról. 
Tehát megvan a hardware és az olvasó program. Most már csak e-könyvekre van szükségünk.
Bevallom, elkerülöm a fizetős oldalakat, pedig ezekből is sok tucat van. De az én kedvencem a http://nowhereman.alfaspace.net/, ahonnan közvetlenül lehet tölteni, vagy a fórumon is nagyon sok könyvet tesznek elérhetővé a rapidshare.com szerveréről. Ezután jön egy kis munka, mert a könyvek egy része nem .lit formátumban van, hanem doc, rtf, html vagy txt-ben. A pdf-et általában kerülöm, túlságosan bonyolult a konvertálása. Tehát van egy szövegfájlunk, amely tartalmazza a könyvet. Általában a borító nélkül. Ezt az http://www.amazon.com/ vagy a http://www.goodreads.com/-ról veszem le. De honnan vegyem a konvertáló programot? Én az Overdrive Readerworks-öt használom, melynek ingyenes változata a http://www.overdrive.com/readerworks/support/click2download.asp-ről tölthető, a teljes változat, a Readerworks Publisher pedig a http://rapidshare.com/files/23219880/ReaderWorks_Publisher_Pro_2.0.rar helyen található. Utóbbi használata esetén többféle formátumot lehet lit formátummá konvertálni, illetve például borítót is lehet csatolni. E program használatával és megfelelő beállításokkal elkészíthetjük saját elektronikus könyvünket. És már nincs is más hátra, csak kiválasztani a megfelelőt. Ez mindig a legnehezebb. Én tanácsért a http://www.goodreads.com/ közösségi oldalhoz fordulok, amelyen az olvasók osztályozásukkal és hozzászólásaikkal segítenek a választásban. 
 
S hogy én mely könyveket olvastam az utóbbi időben?
 

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nanena.blog.hu/api/trackback/id/tr10948819

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

huhaha 2009.02.17. 22:12:04

Én még bajlódok a nyomtatott könyvekkel. De az idő téged igazol! Ez a jövő. :)

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2009.02.17. 22:46:29

én a kindle-t vagy a koobe árcsökkenését várom, de nagyon :)

nanena · http://nanena.blog.hu 2009.02.18. 07:11:39

@tsabeeka: A Koobe most 82990 Ft, a múlt évben még 79900 volt. A Kindle használtan 250$ plusz szállítás. Tényleg magas az áruk. Meg a PDA-ról nem mondanék le, így már 2 kütyüt kellene magammal cipelni. De majd biztos kitalálják az öszvér megoldást. Bár az e-paper-t és az lcd screen-t elég nehéz lenne összeegyeztetni.

Évikati 2009.02.18. 08:17:24

Most kezdtem újraolvasni a régi könyveket. Gondolom, hogy minden olvasni szerető ember életében eljön az az idő, amikor egy 20-30 évvel ezelőtt olvasott könyv más élményt nyújt, mint hajdanán. Sajnálom, hogy az általad említett praktikus dolgokat már nem tudom megtanulni. Így tehát maradok a nyomtatott könyveknél.

A Rendíthetetlen Ólomkatona 2009.02.18. 15:27:40

Csak egy kérdés: az e-könyvolvasás nem megterhelő a szemnek?

nanena · http://nanena.blog.hu 2009.02.18. 17:19:58

@A rendíthetetlen ólomkatona: Elvileg annak kellene lenni. Néha esténként érzem, hogy fárad, de lehet hogy ez természetes. Napi 8 óra számítógép, 2 óra tv, 2 óra pda. Ha a szakértőkre hallgatnék, már vak lennék. De szemüveg sincs. Gondolom Te is sok időt töltesz a gép mellett. Régen azért is sokan kongatták a vészhangarangot, ha lámpavilágnál olvasott sokat az ember. Akkor ne is olvassunk? Láttad a Blindness című filmet? Na az lenne nagy anarchia, ha mindenki megvakulna.

A Rendíthetetlen Ólomkatona 2009.02.19. 13:50:35

@nanena:

Nem láttam, de ha mind megvakulnánk, akkor ki gyűjtene Esmeralda szemműtétjére? És ki végezné el?

nanena · http://nanena.blog.hu 2009.02.19. 16:16:29

@A rendíthetetlen ólomkatona: Szerintem sokan vállalkoznának a szemműtétre. A filmből is ez derül ki. Na de utána szeme az biztosan nem marad!
süti beállítások módosítása